Blog ini adalah blog peribadi Miss Engineer. Segala yang ditulis dalam blog ini adalah pendapat penulis sendiri. Segala rujukan yang berkaitan akan dinyatakan (jika perlu). Penulisan dalam blog ini akan berubah-ubah mengikut situasi dan keperluan. Ada juga cerita santai tentang kehidupan penulis. Enjoy !

Jika ada salah silap harap dimaafkan. Semoga apa yang dikongsi dalam blog ini akan memberi manfaat pada semua pembaca.

26 October 2010

New look

Finally ,,,, *tarik nafas lega* saya berjaya lakukannya .Didn't you all see something new here ? Comei tak ? Plez say yes .... hehehe ... ( ' _______ ' )
Saya amik masa sehari tuk cari tema yang sesuai . *saja wat gempak,padahal juz a few hours* 
I hope this da last time . Penat la tukar-tukar . Berapa kali saya tukar-tukar pun dah tak ingat .
Saya tukar ni sebab saya nak buat sesuatu yang simple and tak menyemakkan minda .
Dah lewat ni . Semua orang dah tidur . My brother yang selalu tidur lambat pun dah tidur . Tapi saya masih merepek di blog ini . Ok , stop talking about my blog new look .

Hari ini hidung saya terasa sakit lagi , even tak seteruk before this . Kesakitan tu disebabkan resdung . Ada sumber mengatakan sakit resdung dapat diubati dengan mengeluarkan ulat resdung tu . Ulat resdung macam mana rupa pun saya tak pasti . Tak pernah nampak secara jelas .
Saya pernah cuba kaedah asapkan muka tu . My auntie yang suggest . Dia kata rawatan tu bagus . Set rawatan tu ada pencuci muka , masker resdung , and herba resdung sekali . But , the result is not like I think . Its becomes worse .Banyak plak pimples yang timbul . Rasa cam ulat resdung tu istiharkan perang plak . dan yang paling saya tak suka , muka makin gelap . After that , I stop gunakan rawatan tu and try to find another product . Ada yang syorkan T** A***** . Tapi gerak hati saya cenderung suruh saya guna NDZ . NDZ ke DNZ . I'm not sure . Cenggini la rupanya bila nak meningkat usia, lupa . Sori ya ...

Kesan permulaan guna produk tu amat menakjubkan . Kulit saya makin cerah and pimples yang kecik-kecik kat dahi pun hilang . Tempoh masa two weeks only . Tapi tu hanya hilang pimples kat dahi . Masalah pimples yang tumbuh kat pipi saya akibat resdung ni masih ada . Lepas sebulan baru berkurang . Lambat sikit la untuk jerawat degil camtu .
Rasa aman je bila masalah pimples tu dah berkurang . Tapi masih de satu hal lagi , masalah resdung . Asyik bersin-bersin and gatal-gatal hidung je . Seksa rasanya . Solutionnya , saya cuba pakai foot detox . Foot detox tu tuk singkirkan toksik keluar dari badan . After three times saya guna , saya dapat satu kesimpulan .
Masalah resdung yang menular pada diri seseorang disebabkan oleh toksik dalam badan .
Sekarang masalah resdung tiada lagi ... Yipeee ! *dah macam iklan tv pulak*



 
Sebelah kiri tu picture foot detox sebelum diguna and hasilnya pada picture di sebelah kanan . 
Memang agak menggelikan . Penuh toksik . Ni hasil the second time guna . Lepas 5 hours toksik diserap terus ke foot detox tu , jerawat yang menggunung terus jadi dataran . Cam magic pulak . ^_^

foot detox di tampal di kaki






 Kat atas yang pakai tudung pink tu gambar saya sebelum jumpa produk yang serasi . 
Tengok muka saya yang gelap and manyak jelawat .
Tak payah zoom pun bleh nampak . Haiyaaa...


*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*



dan kat bawah ni gambar selepas sebulan guna produk baru tu . 

After 2 months ni saya tak de lagi pose gambar sorang-sorang.
Nanti bila saya ada pose gambar baru ,
saya publish kat blog or kat page facebook bicara gadis .





Moral of the story :
1. Jangan takut untuk mencuba sesuatu yang baru .
2. Percaya pada gerak hati .
3. Semua orang layak rasa nikmat chantek tu . Jangan putus asa berusaha untuk jadi lebih baik .
GANBATE !


4 comments :

  1. kecantikan hak milik setiap insan.

    ReplyDelete
  2. salam ziarah..
    bagus yer foot detox tu.. nak try la.. tp x tau kat UK ni ada ke tak.. nanti nak carikla. :)

    ReplyDelete
  3. Bunga ~ salam perkenalan . Foot detox tu memang bagus . Try la cari and guna . Awak akan rasai perbezaannya . Selamat mencoba !

    ReplyDelete

TERIMA KASIH !



 

Copyright © 2014 HANIM MAHALI | Designed by @anneshah_