Blog ini adalah blog peribadi Miss Engineer. Segala yang ditulis dalam blog ini adalah pendapat penulis sendiri. Segala rujukan yang berkaitan akan dinyatakan (jika perlu). Penulisan dalam blog ini akan berubah-ubah mengikut situasi dan keperluan. Ada juga cerita santai tentang kehidupan penulis. Enjoy !

Jika ada salah silap harap dimaafkan. Semoga apa yang dikongsi dalam blog ini akan memberi manfaat pada semua pembaca.

25 February 2011

Buat vlog untuk bina kenyakinan diri


Masih ingat lagi Vlog yang buat ramai orang gelak. Itu vlog saya yang pertama bersama 1tube.my  .
Saya tak kesah pun orang nak cakap mereka ketawa melihat saya di situ. Mereka kata saya gugup dan macam pembaca berita sedih. Itu semua komen yang bagus untuk saya perbaiki diri. ^___^


Biar orang kata vlog tu kosong atau tiada kualiti. At least kita boleh perbaiki untuk vlog seterusnya supaya  jadi lebih baik.

Mungkin ada yang berpendapat blogger baru ni buat vlog untuk popular. Blogger otai buat dia pun nak buat jugak. Ok la. Itu pendapat kamu. Saya terima.


Sekarang cuba fikir secara positif dan tenang. Tanpa kita sedari sebenarnya vlog ni boleh meningkatkan lagi kenyakinan diri. Kita akan jadi lebih bernyakinan bercakap depan orang ramai. Berani nak bercakap depan kamera. Seorang pemalu boleh jadi peramah. Tak perlu lagi nak sorokkan diri disebalik pokok bila jumpa orang. Bukan semua ni satu anjakan paradigma yang bagus untuk seseorang???



Setiap orang ada pendapat masing masing. Setiap orang juga ada teguran yang ingin disampaikan, tapi biarlah teguran tu lebih berhemah. Bukankah itu lebih baik???


8 comments :

  1. tah..xsemua orang berani berdiri depan kamera..cakap sorang...

    ReplyDelete
  2. salam
    kenapa skrg dah byk ungkit pasal benda ni.. ape salah org nak bervlog ke ape ke.. haish!! ke org tu jeles??

    ReplyDelete
  3. sangat gugup depan kamera...tambah lagi yuyu buat vlog kt bb aritu pukul 12 tgh malam.mata pun dah kuyu.lepas tu bahaskan diri 'aku'.rasa menyesal kot sbb bila tengok balik macam kasar.tips buat vlog lainkali jangan gunakan 'aku'.yuyu ckp pd diri sendiri...huk2hahaha

    ReplyDelete
  4. tau xpe..cuba lah bersangka baik dgn orang..ni tak asek nampak keburukan je..kan..kan..kan..:D

    **trus on camera sekarang nak cakap sorang2..huu~

    ReplyDelete
  5. anne dh tgk vlog tu..okay:)

    xsemua org berani act..okay dh tu :)

    ReplyDelete
  6. tahniah2 coz mampu jugak buat vlog..
    kalau sy, maluuuu.. hahaha.. ;-p

    ReplyDelete

TERIMA KASIH !



 

Copyright © 2014 HANIM MAHALI | Designed by @anneshah_