Blog ini adalah blog peribadi Miss Engineer. Segala yang ditulis dalam blog ini adalah pendapat penulis sendiri. Segala rujukan yang berkaitan akan dinyatakan (jika perlu). Penulisan dalam blog ini akan berubah-ubah mengikut situasi dan keperluan. Ada juga cerita santai tentang kehidupan penulis. Enjoy !

Jika ada salah silap harap dimaafkan. Semoga apa yang dikongsi dalam blog ini akan memberi manfaat pada semua pembaca.

25 July 2011

First Day work as Design Engineer part II


Dah macam movie pulak ada part II. Hee.


Updated sepantas mungkin. Banyak kerja yang perlu diselesaikan.

Tadi bukan main jerit dalam hati nak kerja. Sekarang amek kau akak senior bagi kerja. Terus dua projek dia bagi. Mau terlopong mulut terkejut. Akak senior tu engineer jugak. Dia dah kerja 4tahun. Lama kan?


Kali ini saya kena rekabentuk Sistem Retikulasi Air (Water Reticulation)
Memang sesuatu yang asing bagi saya. Sebelum ini saya hanya pernah design struktur bangunan sahaja. Bab rekabentuk infrastruktur memang saya agak lemah sikit. Itu semua bukan alasan untuk saya tidak terima kerja ni. Saya harus belajar. Satu projek saya harus siapkan dalam masa seminggu sahaja. Kena buat report sekali. Mesti kena bertindak cepat. Harus cepat kaji semuanya.



Bicara Hati gadis :
Tak dapat buat pengiraan dengan sempurna hari ini. Lupa bawa kalkulator saintifik. Y_Y





Lepas ni paham sendiri la jika blog ini tak ber'updated'.
Babai semua. *lambai-lambai tangan manja*
Saya nak sambung siapkan kerja.





3 comments :

TERIMA KASIH !



 

Copyright © 2014 HANIM MAHALI | Designed by @anneshah_