Blog ini adalah blog peribadi Miss Engineer. Segala yang ditulis dalam blog ini adalah pendapat penulis sendiri. Segala rujukan yang berkaitan akan dinyatakan (jika perlu). Penulisan dalam blog ini akan berubah-ubah mengikut situasi dan keperluan. Ada juga cerita santai tentang kehidupan penulis. Enjoy !

Jika ada salah silap harap dimaafkan. Semoga apa yang dikongsi dalam blog ini akan memberi manfaat pada semua pembaca.

01 July 2012

Bridesmaid



Orang tua-tua kata jika ada anak remaja jadi pengapit nanti mereka cepat kahwin. Oh really ?
Itu bukan fakta tapi auta. Sebab sampai sekarang saya masih tak kahwin walaupun mula jadi pengapit pada usia 16 tahun. Kiranya paling awal la tu jadi pengapit.. Usia belasan tahun sudah jadi pengapit . Masih sekolah pulak tu.


Bila teringat balik peristiwa pengalaman pertama jadi pengapit, rasa macam nak tergelak pun ada. Macam je la tapi tak gelak lagi. Miahaha..
Tapi serius kelakar masa tu. Saya dapat tahu saya diperlukan untuk jadi pengapit waktu pagi sebelum bertolak ke rumah pengantin lelaki. Mak aih.. Mana tak ternganga mulut terdengar makcik saya kata masih tiada pengapit perempuan, dan dia perlukan khidmat saya. Huu. Gaya macam saya buka syarikat perkhidmatan pengapit je.
Inilah padah bila suka melaram pakai lelawa nak pergi majlis perkahwinan. Tak pasal pasal kena jadi pengapit bidang terjun. (sampai sekarang pun tetap suka melaram pergi majlis perkahwinan.tak serik!)

Sepanjang perjalanan saya nervous sangat! Nervous mengalah pengantin U all...  Nervous memikirkan apa saya harus lakukan, dan paling nervous memikirkan orang ramai akan pandang saya. Segan saya... (perasaan perasan sungguh)

Setiba di lokasi ada orang nak make up saya pula. Tetiba rasa macam saya yang nak kahwin masa tu. Miahaha..
Paling saya tak boleh lupa part kasut. Makcik-makcik saya tegur pasal sandal saya pakai. Katanya tak sesuai untuk jadi pengapit. Terpaksa pakai kasut tumit yang saiz besar. Saya juga terpaksa sumbat tisu dan kertas di bahagian depan kasut. Kekok nak berjalan.
Itu cerita dulu... Zaman remaja hingusan lagi. Hee


Sekarang saya dah matang. Hehehe... Tak perlu nak susah kerepotkan orang lain nak minta tolong make up. Saya dah pandai make up, walaupun tak semegah wajah artis.
Saya juga bukan sekadar pengapit yang mengiring pengantin ke pelamin, malahan saya telah menjadi pembantu kepada pengantin. Tolong sediakan apa yang perlu. Urusan pengambilan kek juga pengapit ini yang buat. Bagus tak ? Bagus tak ? lalala ~



 Malu tahu orang tengok kita.
(Padahal orang tengok pengantin.Perasan sungguh.T_T)



Tertonggeng tonggek pengapit nak bagi kemas cara pengantin duduk.


 Part yang ni lagi malu. Rasa nak pakai topeng kat muka ja.


Pengapit juga akan tolong pegang barang penganti,
sambil dapatlkan tempias berkat bagi cepat sikit kahwin.
Muhehehe...


Pengapit peneman setia penganti. Hee



Semua gambar yang saya publish adalah kejadian yang berlaku tahun lepas. Gambar pengapit ketika umur 16 tahun tu tak pernah tengok lagi. Sepupu dah 3 orang anak tapi saya masih tak tengok lagi gambar saya ketika jadi pengapit dia. Paling pasti kecomotan saya ketika itu terserlah.. Hiks



Bicara  Hati gadis : Sudah genap 3 kali saya jadi pengapit. Cukup sudah. Nak jadi pengantin pulak. Eh, kbye !





7 comments :

  1. untunglah jadi pengapit. leh tambah saham. :P

    ReplyDelete
  2. selamat pengantin baru kat pengantin :) eh, jom follow cik anis :))

    ReplyDelete
  3. kak hanim cantik bila pakai baju warna pink...!

    komen takde kaitan dengan entry.....muehehehe...

    ReplyDelete
  4. amin.... moge cepat la kawen yer...

    ReplyDelete
  5. selamat pengantin baru buat mereka. :)

    ReplyDelete
  6. kita pun 3x jd pengapit. :)x suka tp terpaksa.

    ReplyDelete

TERIMA KASIH !



 

Copyright © 2014 HANIM MAHALI | Designed by @anneshah_