Blog ini adalah blog peribadi Miss Engineer. Segala yang ditulis dalam blog ini adalah pendapat penulis sendiri. Segala rujukan yang berkaitan akan dinyatakan (jika perlu). Penulisan dalam blog ini akan berubah-ubah mengikut situasi dan keperluan. Ada juga cerita santai tentang kehidupan penulis. Enjoy !

Jika ada salah silap harap dimaafkan. Semoga apa yang dikongsi dalam blog ini akan memberi manfaat pada semua pembaca.

29 October 2015

29 Oktober 2015 genap 29 Tahun



Sememangnya setiap tahun, bulan oktober bulan yang saya nantikan. Itu semua poyo ....



Bermula oktober 1986, Allah memberi saya peluang bernafas dan hidup di bumiNya. 


Pada oktober 2009 saya mula berjinak-jinak menulis blog dengan sangat serius. Kata je serius, padahal acah-acah serius. Alhamdulillah blog tersebut masih wujud sehingga kini (oktober 2015).

Masih ada yang nak membacanya, dan masih bermanfaat untuk pembaca.


Oktober 2010 merupakan majlis konvokesyen saya setelah bertahun-tahun saya belajar di Universiti Tun Hussien Onn Malaysia. 6 tahun saya bertapa di UTHM, Akhirnya saya berjaya memperolehi Ijazah Kejuruteraan Awam. Alhamdulillah...


Setahun saya terumbang-ambing dengan pelbagai jenis pekerjaan. Setahun itu jugalah saya mencari pekerjaan yang saya inginkan tanpa kenal putus asa. Sepanjang tempoh itu juga saya terpaksa pekakkkan sahaja telinga mendengar pelbagi kritikan dari bermacam jenis manusia.

Alhamdulillah...Oktober 2011 saya dapat juga bekerja sebagai Jurutera Rekabentuk di salah sebuah syarikat di Petaling Jaya setelah 3 bulan tempoh percubaan.

Alhamdulillah sekali lagi... Saya masih mampu bertahan bekerja di syarikat yang sama sehingga oktober 2015. InshaAllah akan terus bertahan bekerja sebagai Jurutera sehingga saya masih mampu nak bertahan. Impian saya nak merekabentuk mahligai untuk mama abah. Impian kemaen nak atas kayangan aje...

Pengalaman 4 tahun bekerja di syarikat yang sama telah membuatkan saya menjadi insan yang penyabar dan setia. EhYeke?


Setelah bertahun menceburi bidang pembinaan, oktober 2014 saya terjebak dengan perniagaan emas secara separuh masa. Separuh masa sahaja ya. Kerja tetap Jurutera tetap saya teruskan. Errr..macam tamak je. Pada permulaan cerita, saya bukan spesies manusia yang tergila-gilakan emas sebenarnya. Tapi bila tak tersengaja join berniaga, macam dah mula jatuh cinta dengan emas pula. Perlahan-lahan saya mula mengenali emas. Romantik tak ? Hehehe...


29 Oktober 2015 saya sudah genap 29 tahun, dan saya masih belum berkahwin. Mohon tisu sekeping ?

Mungkin oktober 2016 nanti saya tidak lagi single, tapi triple. Hee... Impian atas kayangan lagiii


Saya rasa 26 tahun macam kali terakhir saya potong kek 'happy birthday' sendiri je.
Seingat saya waktu tu saya p join sekali beli kek sendiri. 
Hahaha... Saya memang dah terbiasa tiada gedik gedik kejutan.


1 comment :

  1. alamak terbca entry ni waktu bulan puasa pulak T_T

    ReplyDelete

TERIMA KASIH !



 

Copyright © 2014 HANIM MAHALI | Designed by @anneshah_